MediaMarkt en Talpa Radio lanceren JUKE Nederland 

dinsdag 04 juli 2017 - 09:50

Talpa Radio en MediaMarkt hebben samen de strategische joint-venture JUKE Nederland opgericht. JUKE is een nieuw Nederlands digitaal platform waar radio, streaming en on-demand muziek samenkomen.

JUKE, dat MediaMarkt eerder in 2012 probeerde te lanceren, heeft een aanbod van 40 miljoen nummers. De abonnementskosten bedragen 9,99 euro per maand. De gratis variant biedt alleen de optie om naar radiostations te luisteren.

Luisteraars kunnen zich ‘door hun favoriete radio-dj of artiest aan de hand laten nemen om uit 40 miljoen nummers de nieuwste en leukste muziek te ontdekken’, aldus Talpa Radio. Daarnaast kunnen ze straks nummers die zij op radio horen direct aan hun eigen playlist toevoegen. 

MediaMarkt verzorgt de webcare en 49 servicepunten in de winkels; Talpa Radio brengt kennis in de vorm van de muziekredacties van 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10 en dj’s als Edwin Evers, Armin van Buuren en Rob van Someren. Vanaf half juli is de app van JUKE beschikbaar via JUKE.nl.

“De distributie van muziek verandert, je ziet een duidelijke verschuiving van bezit van muziek naar toegang tot, met een toenemende vraag naar on demand, aldus Barry van Ruiven, directeur MediaMarkt Nederland. “Wij willen consumenten een totaaloplossing bieden. Dat gaat verder dan alleen het verkopen van hardware; ook voor het abonnement, de service en muziekcontent kan je bij ons terecht.”