Duitse Ticketrunner werkt samen met grote Nederlandse festivals

woensdag 16 mei 2018 - 10:10

Ticketrunner, een Duitse aanbieder van brand ambassador software voor events, is geïntegreerd binnen ticketaanbieders als Eventbrite, Paylogic en Eventix. Ook wordt er samengewerkt met de eerste Nederlandse festivals.

Amsterdam Music Festival zet met behulp van Ticketrunner zijn fans in om via social media het event te promoten. In Duitsland werkt Ticketrunner samen met Bootshaus, Sea You Festival, New Horizons Festival en Tante Mia Tanzt. Het bedrijf laat weten plannen te hebben om ‘snel uit te breiden naar de rest van Europa’.

Siamak Ghofrani, verantwoordelijk voor marketing en business development bij Ticketrunner: “Wij helpen bij het creëren van meerdere contactmomenten tussen een merk en potentiële klanten. Via vrienden ontvangen zij gepersonaliseerde aanbiedingen en content die relevant is voor ze. Deze aanbevelingen zijn een manier van marketing die meer authenticiteit uitstraalt en zorgt voor een hogere conversie.” 

Volgens Ticketrunner laten cijfers zien dat festivalbezoekers tot vier keer vaker overgaan tot het kopen van een ticket door het aanraden van een vriend of vriendin dan door een willekeurige conventionele advertentie. “Dit is niet alleen op basis van onze eigen ervaring als eventorganisatoren, maar dit zien we ook terug in de data op basis van de meest recente brand ambassador campagnes van allerlei evenementen. We kunnen zonder twijfel concluderen dat millennials zich veel minder laten leiden door advertenties en pas iets kopen als het door vrienden wordt aangeraden.”